Skip to main contentSpring naar hoofdinhoud
Terug naar overzicht

Tomaten tegen levervet? Onderzoekwijst erop

Sam Jansen
1 min
Delen:
Tomaten tegen levervet? Onderzoekwijst erop
AI Samenvatting

Vietnamese onderzoekers suggereert dat dagelijks tomaten eten het levervet kan verminderen bij vrouwen in de overgang. Conclusies zijn nog niet definitief.

Dagelijks tomaten consumeren zou goed kunnen zijn voor vrouwen in de overgang. Volgens een onderzoek in Vietnam kan dit bijdragen aan minder vet in de lever. Het onderzoek richtte zich op het effect van tomaten op levergezondheid.

De onderzoekers vermelden dat regelmatige consumptie van tomaten een positieve invloed kan hebben op de hoeveelheid levervet. Het is nog niet duidelijk of dit specifiek geldt voor vrouwen in de overgang. Meer onderzoek is nodig om deze bevindingen te bevestigen.

De studie werd uitgevoerd in Vietnam. De resultaten zijn nog niet gepubliceerd in een wetenschappelijk tijdschrift. De bron vermeldt alleen dat tomaten een gunstige werking zouden kunnen hebben op levervet.

Dit bericht is een samenvatting op basis van de genoemde bron en is geen medisch advies. Raadpleeg bij klachten altijd een arts of apotheker.

Tags

#voeding#levergezondheid#tomaten#overgang#onderzoek

Sam Jansen

Redacteur onderzoek

Sam pluist onderzoek en cijfers uit en schrijft nuchter op wat de studies wél en niet laten zien.

Delen:

Bronnen

Even contact

Vragen over dit onderwerp?

Loop je ergens tegenaan of wil je je eigen ervaring delen? We denken graag met je mee. Stuur een bericht, geen verkooppraat, wel een persoonlijk antwoord.

Reacties

Nog geen reacties. Wees de eerste die reageert.

Laat een reactie achter

Reacties worden voor plaatsing gecontroleerd. Geen medisch advies, deel je eigen ervaring.